3T-Treningssenter » Ofte stilte spørsmål
Gå til innhold Gå til hovedmeny Gå til undermeny

Ofte stilte spørsmål

Medlemskap

 

Hvorfor betales første periode kontant i resepsjonen?
Da treningen forskuddsbetales må første periode betales kontant ved innmelding. Betalingen dekker resterende dager i inneværende måned + neste måned. Dersom avtalegiroen ikke er kommet i orden til første automatiske trekk, vil du få tilsendt en faktura i posten for neste måned. Denne fakturaen må betales, da vi ikke har mulighet til å trekke dobbelt ved neste forfall.

 

Når trekkes treningsavgiften?
Treningsavgiften betales forskuddsvis den 20. i hver måned. Dersom dette faller på en helligdag eller helg, vil det trekkes første virkedag etter dette. Vi kan dessverre ikke ha individuelle trekkdatoer.

 

Hva har skjedd når jeg får faktura på første avdrag som skulle blitt trukket automatisk fra konto?
NETS (leverandør av betalings- kort- og informasjonsløsninger) bruker 6-8 uker på å opprette avtalegiro, dermed har vi ikke fullmakt til å trekke fra din konto før dette er i orden. Dersom vi sender deg faktura i posten er det fordi avtalegiro ikke har kommet i orden. Denne fakturaen må betales da vi ikke har mulighet til å trekke dobbelt ved neste forfall.

 

Må jeg fornye avtalegirokontrakten min etter 12 måneder?
Nei, kontrakten fornyer seg automatisk én måned i gangen etter endt bindingstid dersom oppsigelse ikke er signert.

 

Hva gjør jeg dersom jeg skal flytte og fortsatt er i bindingstid?
Ved fremvisning av flyttemelding fra Folkeregisteret eller bekreftelse fra studiested/arbeidsgiver kan bindingstid brytes. Ny bostedsadresse må være minimum 80 km unna nærmeste 3T-senter.

 

Hva gjør jeg dersom jeg blir syk og ikke kan trene?
Ta snarest mulig med legeattest som dokumenterer at du ikke kan trene, og fremvis denne i resepsjonen. Eget skjema fylles da ut. Dersom man er i bindingstid må avdragene betales hver måned som avtalt. Når bindingstiden er ferdig vil du få trene betalingsfritt iht. dokumentert fravær, før vi starter opp avdragene igjen. Legeattesten har ikke tilbakevirkende kraft. Er du ferdig med bindingstiden stopper vi avdragene og fryser medlemskapet til du er friskmeldt. Ved kontantavtale vil medlemskapet bli forlenget iht. attesten fra lege.

 

Hva gjør jeg dersom jeg blir kalt inn til avtjening av verneplikt?
Avdragene vil bli utsatt til etter avtjeningsperioden er fullført. Ta med innkallingspapirer til resepsjonen så vi får loggført perioden for fraværet. Resterende bindingstid vil starte opp automatisk ved fraværsslutt. Ved kontantavtale vil medlemskapet bli forlenget iht. innkallelsespapirer.

 

Hva gjør jeg dersom jeg skal jobbe et annet sted eller gå skole i en annen by/land?
Ta med dokumentasjon på dette til en 3T-resepsjon slik at vi får loggført fraværet ditt om du ønsker frysning av avtalen. Dersom du er i bindingstid må avdragene betales hver måned som avtalt. Når bindingstiden er over, vil du få trene betalingsfritt i henhold til fraværet før avdragene starter opp igjen. For medlemmer utenfor bindingstid vil avdragene for denne perioden bli stoppet.

 

Kan jeg ta pause fra treningen, f.eks. i ferier eller lignende?
Vi tilbyr hvilemedlemskap i opptil 2 måneder pr. kalenderår til redusert pris (165,-). Perioden må varsles minimum 30 dager før. Kunder med senioravtalen får inntil 4 betalingsfrie måneder pr. år.

 

Kan jeg allikevel trene i perioden jeg har hvilemedlemskap?
Ja, men da til en pris av kr. 50 pr. gang. Dette gir dessverre ikke tilgang til online booking da medlemskapet er frosset.

 

Kan jeg endre til en annen avtale i bindingstiden?
Du kan melde ifra om endring av avtale i våre resepsjoner, men endringen vil først gjelde etter at bindingstid er fullført på nåværende avtale. Dersom man går ned i pris, vil man få 12 nye måneder bindingstid.

 

Kan jeg overføre medlemskapet til en annen person?
Medlemskap i bindingstid kan overføres til en annen person 1 gang i løpet av kontraktstiden mot et gebyr på 250 kroner. Overføring av medlemskap skjer på eget skjema i resepsjonen, og både du og det nye medlemmet må være tilstede. Det nye medlemmet får pris i henhold til kvalifikasjon. Nytt medlem har valget i å betale resterende måneder i avtalen kontant, eller inngå ny avtalegiroavtale med 12 mnd. bindingstid.

 

Hvordan registrerer jeg en eventuell oppsigelse?
Det er én måneds oppsigelsestid*. Oppsigelse må skje skriftlig i den måneden man ønsker at siste avdrag skal betales. 3T har eget skjema for oppsigelse. Dette må signeres ved personlig oppmøte i resepsjonen på et av våre senter. Du vil motta en gjenpart av oppsigelsen som bekreftelse. Muntlige oppsigelser godtas ikke. Oppsigelse pr. post eller e-post er kun godkjent når du mottar bekreftelse i retur. *Med forbehold om at bindingstid er fullført.

 

Må jeg være fylt 18 år for å opprette avtalegiro?
Ja, norsk lov sier man må være 18 år for å få opprettet en avtalegiro. Foreldre/foresatte må stå ansvarlig for avtalen fram til fylte 18 år og de må signere på avtalen. Når man oppretter avtalegiro, har man selv ansvar for at den går som avtalt.
NB! Medlemmet må også signere selve medlemskontrakten.

 

 


 

 

Trening

 

Hva er en personlig trener (PT)?
Personlig trening er en treningsform hvor du gjennom hele trenings-økten får individuell oppfølging av en personlig trener. En PT vil gi deg kyndig veiledning og korreksjon under treningen. Dette vil gi en mer effektiv trening, samt at risiko for skader blir redusert.
En PT kan også hjelpe deg med oppsett av kostholdsprogram og treningsplanlegging. Alle medlemmer kan benytte seg av vårt tilbud med personlig trener. I våre resepsjoner får du kjøpt klippekort med 1, 5, 10 eller 30 klipp.

 

Får jeg hjelp til å komme i gang i treningssalen?
Ja, dette er inkludert i medlemsavgiften. Vi tilbyr et tilrettelagt treningsprogram for deg. Programtimen kan bestilles i resepsjonen eller til en trener. Vi anbefaler alle å bestille time med trener. Treneren setter opp et program etter dine ønsker og behov, veileder deg og gir deg mange gode råd. Alle våre trenere har godkjent utdannelse og kunnskap til å gi deg best mulig veiledning i forhold til hva du ønsker å oppnå med treningen.

 

Hva har jeg på når jeg skal trene?
Bruk rent tøy og rene innesko. Det er ikke tillatt for menn å bruke singlet i styrkesalen grunnet miljømessige årsaker. Det er tillatt for menn å bruke singlet på gruppetimer, squashsaler og kondisjonsapparater. Kvinner har lov til å bruke singlet over alt. Men det er ikke tillatt å bruke korte topper, korte shortser eller annen bekledning som kan virke støtende. I tillegg forventes det at du bruker et håndkle på apparatene når du trener for å gjøre det mest mulig hygienisk.

 

Hvordan bestiller jeg fast Cageball-bane?
Ta kontakt med 3T-Sluppen på telefon 932 46 850 eller Cageball Rosten på telefon 479 33 577. Leie av Cageball-baner er ikke inkludert i det ordinære medlemskapet. Drop-in spill kan bookes på nett.

Hvordan ser jeg hva en gruppetime inneholder?

Gruppetimene betegnes med A, B eller C. A har enkle, basis øvelser og trinn, og B og C er for viderekommende. Man får like mye utbytte treningsmessig av en A-time som en B-time. Bak bokstaven står lengden på timen. Eks. B60 vil si at det er en time med middels vanskelighetsgrad som varer i 60 min. Alle aktiviteter, gruppetimer og kurs er presentert under menypunktet 3T TILBYR. Ta kontakt med resepsjonen for andre spørsmål rundt innhold og lignende på gruppetimene.

 

Hvordan bestiller jeg squashbane?
Booking av bane kan skje opptil 7 dager i forveien, og inntil 1 time før timen starter. Du kan maksimalt ligge inne med 2 forhåndsbestilte halvtimer per dag, og 2 forhåndsbestilte halvtimer totalt. Det påkreves sko som ikke sverter på squashbanene. Avbestilling må skje senest 1,5 time før squashtimen starter.

 

Kan jeg ta med en som ikke er medlem på squashtimen?
Om du ønsker å ta med en person som ikke er medlem, må vedkommende betale dagpass. Han/hun har da mulighet til å benytte hele senteret på lik linje som våre medlemmer.

 

Kan man bruke magnesium i styrkesal?

Bruk av magnesium i våre lokaler er ikke tillatt på grunn av at det skaper mye søl på både gulv og stenger. (Unntaket er kjeller på 3T-Ilsvika, hvor bruk av magnesium tillates.)

 

 


 

 

Generelt

 

Hvordan benytter jeg barnepass?
Flere 3T-senter har bemannet barnepass til bestemte tider. Plass bestilles via online booking eller ved å ta direkte kontakt med det senteret du ønsker å benytte. Tider for barnepass finner du på timeplanen og på våre nettsider.

 

Er medlemskortet personlig eller kan det lånes ut til familie og venner?
Medlemskapet er personlig og medlemskort kan derfor ikke lånes bort. Misbruk kan føre til utestengning fra 3T.

 

Kan jeg trene på alle 3T-senterene?
Ja, forutsatt at du ikke har betalt lokal medlemspris. (Gjelder 3T-Orkanger, 3T-Levanger, 3T-Steinkjer og 3T-Moholt.)

 

Kan jeg gjestetrene ved andre senter?
Du kan gjestetrene på utvalgte senter verden over. En oversikt over disse finner du ved å søke på www.healthclubs.com/passport For å få gjestetrene på andre senter trenger du IHRSA Guest Pass. Dette får du i resepsjonen på ditt 3T-senter.
Ta kontakt med det senteret du ønsker å trene på for å forhøre deg om pris på gjestetrening. Senteret må ligge minst 8 mil fra ditt eget.

 

Kan jeg bade i Pirbadet og Trønderhallen?
Medlemmer får 10 prosent rabatt for seg og sine barn ved bading i Pirbadet. Dette gjelder ved bruk av 3T sine garderober. I Trønderhallen får 3T-medlemmer rabatterte priser. Dette gjelder ved bruk av 3T sine garderober. Det er også mulig å kombinere svømming og trening i et totalmedlemskap. Kontakt resepsjonen for informasjon om priser og vilkår.

 

Hva er aldersgrensen på 3T?
Man kan bli fulltidsmedlem på 3T fra det året man fyller 16 år. Det er viktig at den som trener er fysisk utviklet og klar for egentrening.

 

Hva er Ungdomskortet?
Det er et tilbud til ungdom fra året de fyller 14 år. Kortet gir tilgang til alle gruppetimer og squash på 3T. Gjelder trening på bemannede senter i bamannet åpningstid.

 

Hvordan verver jeg en venn?
Den som verver må komme sammen med den som skal melde seg inn. For hver person du verver får du 250,- i verdi på ditt 3T-verdikort, som du fritt kan bruke på varer og tjenester i våre resepsjoner. Varene må kjøpes innnen 12 måneder, og kan ikke taes ut i kontanter.

 

Når på dagen kan jeg trene med formiddagsmedlemskap?
De som har formiddagsmedlemskap må registrere medlemskortet sitt før kl. 14.00. Gjelder også i helgene.

 

Hvilke rabatter har 3T?
Familierabatt: Familie i samme husstand får halv innmelding dersom en er medlem fra før.
Studentrabatt: Rabatterte priser for studenter.
Bedriftsavtaler: Bedrifter tilbys gunstige priser for sine ansatte. Pris avhenger av antall ansatte som skal trene.
Offshoreavtaler: For kunder som kan dokumentere over 120 reisedøgn tilbys rabatterte priser.

 

Har alle 3T-senter badstue?
Alle våre senter har badstue unntatt 3T-Sluppen, 3T-Moholt, 3T-Ilsvika, 3T-Levanger og 3T-Orkanger.

 

Selger dere klippekort?
Nei, men du kan kjøpe dagpass, ukeskort eller en måned kontant.

 

Fotografering
Ta til enhver tid hensyn til andre medlemmer ved fotografering og filming i treningssenteret. Fotografering, inkludert selfies, er ikke tillatt i gardferobene.

 

Hvordan fungerer garderobene?
Hos 3T er det mulighet for å låse garderobeskapene. De fleste senter har system hvor man bruker hengelås. Ta med din egen, eller lei eller kjøp i resepsjonen. På 3T-Pirbadet benyttes en 10-kroners mynt får å låse garderobeskap. På enkelte senter benyttes ditt medlemskort til låsing av garderobeskap. Dusjen og badstuen kan benyttes etter eget ønske. Vi anbefaler å låse inn alle eiendeler, også sko og ytterplagg.

 

Hvordan benytter jeg solarium?
Alle 3T-senter (untatt 3T-Moholt) har solarium, du trenger ikke være medlem for å ta sol. Alle våre solarier har godkjente rør, og blir jevnlig kontrollert. Husk å bruke beskyttelsesbriller, disse kan kjøpes i resepsjonen om du ikke har selv. Egne myntinnkast benyttes for betaling, på enkelte senter benyttes ditt medlemskort.

 

Hvordan fungerer booking av plass?
Det vil si at du kan bestille plass på timer over nettet 7 dager i forveien. Alt du trenger og gjøre er å registrere e-postadressen din i resepsjonen, så kan du registrere deg hjemmefra og være garantert plass på timen. Dersom du ikke har e-postadresse eller tilgang til internett, kan du ringe eller ta kontakt med oss direkte i resepsjonen, så hjelper vi deg gjerne!

 

Kan ikke-medlemmer få en prøvetime?
Ring oss for avtale så kan en av våre resepsjonister eller trenere gi deg en omvisning og fortelle hva vi har å tilby! Du kan så ta en gratis treningsøkt etter at omvisningen er over.

 

Hva gjør jeg om jeg har glemt medlemskortet mitt?

Om du har glemt medlemskortet ditt, må du henvende deg i resepsjonen for å få adgang til senteret. Du forplikter deg å benytte utstedt medlemskort ved ankomst. Tapt eller ødelagt kort erstattes mot en avgift på kr. 100,-. Dersom du glemmer medlemskort 4 ganger i løpet av 2 måneder, må nytt medlemskort utstedes til kr. 100,-. Medlemskortet er personlig og kan ikke brukes av andre.

Del på