3T-Treningssenter » Inspira 2020 – Hva skjer?
Gå til innhold Gå til hovedmeny Gå til undermeny

Inspira 2020 – Hva skjer?

 

Hot PowerYoga av og med Casall

Bli med på en tøff og leken hot-klasse inspirert av ashtanga! Til herlig musikk vil Tonje ta deg med gjennom både sittende og stående posisjoner som utfordrer både kropp og sinn. Denne klassen vil du ikke gå glipp av!

 

Sweet Transitions med Aina Elise Holmgren

Bli med på en herlig YogaFlow hvor vi utforsker «rommet» mellom posisjonene for å skape en leken og helhetlig flyt.

 

YinYoga Nidra med Kari Brantenberg

Velkommen til en klasse for innhenting og oppladning. Vi starter klassen med myke, restorative yinposisjoner for å gi slipp på spenninger, både fysisk og mentalt. Deretter praktiseres Yoga Nidra, også kjent som Yogis søvn. En guidet avspenning med en serie teknikker som kan gi opplevelse av klarhet og bevissthet. Det sies at 25 minutter Yoga Nidra kan tilsvare effekten av 3 timer søvn.

 

Ta på myke, behagelige og varme klær. Ta gjerne med ekstra pledd eller noe å legge over øynene for din egen komfort.

 

 

 

Hva er det egentlig vi driver med – Foredrag med Henrik Westergaard

Hvordan oppfattes vi som jobber i treningsbransjen? Hva er det vi selger og hvordan kan det vi selger hjelpe kundene/medlemmene våre? Bør vi investere i mer faglig kunnskap eller skal vi lære oss å kommunisere med mennesker?

 

Hvordan Lykkes som PT – Foredreag med Henrik Westergaard

Hva er PT salg og hvor er det salget skjer? Hvordan bygge rutiner som gjør at du trives. Jeg går igjennom mine to salgs trakter «salg på senter» og «salg via nettverk» for å vise at det er en annen vei til fulle lister en den tradisjonelle.

 

CardioMove release med Lene Kristine

Gjennomkjøring av CardioMove 2. Timen filmes til internt bruk.

CardioMove er en time som er full av energi der du virkelig får utfordret kondisjonen din. Du kan forvente deg en høyintensitets treningsøkt der vi jobber til pumpende musikk og enkle trinn kombinasjoner slik at det skal være lett å komme høyt opp i puls. Er du gira på en morsom og utfordrende kondisjonsøkt så er dette timen for deg, vi garanterer at du vil få svetten til å sile og smilet på plass!

 

TabataStep med Lise Elden

Perfekt step-time for deg som liker HiT trening! Her får du en god oppvarming før du skal gjennom 4 tabatadrag av 4 minutter. Mellom tabatadragene er det 3 minutters aktive pauser med styrketrening.

 

1 tabata = 20 sek jobb, 10 sek hvile, 8 runder, totalt 4 minutter.

HiT = Høy IntensitetsTrening

 

Workshop B-timer – Workshop med Monica Berg Stothgard og Julie Maaø

Denne workshopen passer perfekt for deg som underviser eller har lyst til å undervise timer på B-nivå! Vi går i dybden på hva som forventes på en B-time og hvordan man lærer bort koreografien til deltakerne. Man velger selv om man vil jobbe på stepkassen eller gulvet.

 

Functional Fitness med Soroush Jozani

Functional fitness / CrossFit er en voksende treningsform og i Norge har Functional Fitness blitt en offisiell idrett under NIF.

Målet er å være en del av OL 2028.

 

AFPT (Akademiet for personliga trenare) har utviklet utdanningen Functional Fitness Trainer sammen med sportssjef Simen Aaslund og CrossFit Coach Soroush Jozani. Dette for å hjelpe flere til å lære seg og kunna lære bort denne komplekse idretten som er basert på kondisjonstrening, vektløfting og grunnleggende gymnastikk.

 

På denne 3 timers workshop skal vi gå gjennom deler av teorien bak sporten, hvordan du lærer deg den og hvordan du kan sette sammen en utviklingsplan.

Så vil vi ha en praktisk del der vi går gjennom vektløftnings øvelsen «Snatch/Rykk» og Turn elementet hand stående for så gå på hender.

 

Siste nytt om ernæring – Foredrag med Martin Norum

  • Det har kommet en del ny kunnskap om viktighetene av fiber for vektreduksjon og forskjellige positive helseutfall. Det er såpass store effekter at jeg tror mange ville blitt overrasket over å høre om dette.
  • I 2019 er det publisert en god del ny interessant informasjon om effekter av å spise/ikke spise frokost og hvordan det påvirker vektreduksjon. I tidligere studiene så man på hva som skjedde med energiinntaket hos folk som skipper frokost, men tok ikke hensyn til endringer som også skjer i energiforbruket. Det er noen nye funn innenfor dette som er interessante å prate om, og som kan værer aktuelt for mange PT-kunder som ønsker vektreduksjon. Innen samme tema har man også undersøkt konsekvensen av å «tvinge» personer som fra før ikke spisere frokost til å gjøre nettopp dette for å se hvordan energiinntaket deres ble påvirket gjennom dagen.
  • Nye interessante data på sult og hvor mye økt sultfølelse jobber i mot fremgang hos personer som går ned i vekt.
  • Karakteristikk ved et kosthold som gir bærekraftig kalorirestriksjon
  • En gjennomgang av fysiologiske endringer bak utfordringene man møter gjennom en vektreduksjonsreise, inkludert hvordan kroppen adapterer i sammenheng med vekttap (endringer i energiforbruk, sultfølelse m.m), hvordan forholde seg til disse endingene og hva man bør gjøre etter suksessfull vektreduksjon for å oppnå varig vedlikehold. Finnes «spareblusseffekten»?

 

No time to Lift – Foredrag med Martin Norum

Hvordan kan du maksimere effekt og minimere tid brukt på trening? Det er en problemstilling som er aktuell for mange! Temaet involverer variabler som treningsmengde, frekvens, treningsmetoder designet for å spare tid, og flere andre praktiske aspekter. Foredraget tar for seg hvordan du kan designe tidseffektive treningsprogrammer i hovedsak rettet mot styrketrening.

 

 

The secret behind Power – Workshop med Jessica Claren

Få innsikt i hvordan man jobber med og bygger opp spinntimer med watt. Hva er forskjellen med å jobbe med tradisjonelle verktøy som puls, og hvordan kan man benytte seg av begge?

 

Denne Workshopen gir deg verktøy slik at du kan jobbe med wattbaserte timer, og kanskje får du en og annen  a-ha opplevelse også!

 

Del 1: Teori – Watt i cykelsalen

Del 2: FTP test

Del 3: Klass

 

CardioMove u/hopp med Margrete Pedersen og Renate D Reitan

CardioMove u/hopp er en time som er full av energi der du virkelig får utfordret kondisjonen din. Du kan forvente deg en herlig treningsøkt der vi jobber til pumpende musikk og enkle trinn kombinasjoner slik at det skal være lett å komme høyt opp i puls. Er du gira på en morsom og utfordrende kondisjons økt så er dette timen for deg, vi garanterer at du vil få svetten til å sile og smilet på plass!

 

Utforska Rørelse – Workshop med Jonas Parandian

I denne spennende workshoppen kommer vi kommer att fördjupa oss i rörelse och hur man kan använda sig av rörelse för att läka och stärka kroppen. Med hjelp av bevegelse og enkelt utstyr vil Jonas gi deg flere nyttige redskaper du kan ta med deg videre til din arbeidsdag som behandler, PT og Yogainstruktør

 

Idrettsspesifikk trening – Workshop med Ronny Fevåg

Hvordan håndtere idrettsutøvere som ønsker å bruke deg som PT?

Det blir stadig med trykk i 3T fra idrettsutøvere som oppsøker personlig trener, og dette vil øke i fremtiden. Her ligger det et stort segment av kunder som venter på deg. Aldersgruppa 14-18 år begynner å bli mye mer bevisst på at det ikke lengre er bare å kjøre på med knebøy, markløft, utfall, pull-ups, core i slynga og benkpress som vil gi dem større fart på banen. Eller bedre spenst.

 

Håndterer du idrettsutøvere, så gir deg et faglig kvalitetsstempel, som med stor sannsynlighet vil generere økt interesse for deg som PT; som et solid produkt.

 

Arbeidsformen disse tre timene er work-shop basert. Du vil få en dypere forståelse for prosessen fra A til Å, når du jobber med enkeltutøvere (en-til-en), eller evt. flere utøvere sammen (en-til-mange).

 

Work-shopen blir lagt opp så realistisk som mulig der vi «går» prosessen fra A til Å. Og der dere som PTer får prøvd dere på hverandre og bytting på roller utøver/PT. Altså en kort teoretisk del, direkte etterfulgt av en praktisk del.

 

DanceMove med Ingrid Beate Jørstad

Sang for sang – i denne timen har vi tatt elementer fra flere ulike aerobictimer og puttet oppi en stor gryte. Dermed får du stor variasjon innen trinn og musikk, samtidig som timen er enkel å forstå, treningseffekten er god, og tiden går fort.

En time med god stemning, full rulle og herlig musikk!

 

Styrke&Balanse med Janne Ludvigsen

Styrke&Balanse er en funksjonell time, hvor fokuset skal være bevegelsesglede, godt humør, positiv tilnærming av nye øvelser, samtidig som vi utfordrer balansen, styrken og bevegeligheten vår.

De fleste øvelsene har ulike nivåer slik at alle har muligheten til å mestre, men samtidig utfordre deltakerne til å gå utenfor komfort-sonen sin.

 

 

 


  • NB: Det vil foregå fotografering/filming under enkelte timer. Bildene vil benyttes på sosiale medier og til videre markedsføring.