3T-Treningssenter » Timebeskrivelser
Gå til innhold Gå til hovedmeny Gå til undermeny

Timebeskrivelser

Foredrag

 

Monika Bjørn (90 min)

Stark gjennom overgangsalderen – en forelesning for kvinner, og alla som jobber med eller lever med en kvinne. 

Nevn ordet overgangsalder og de aller fleste tenker på noe negativt! Men det trenger absolutt ikke være sånn. Forfatteren og treningseksperten Monika Björn snakker med både humor og alvor om en fase i livet som halvparten av verdens befolkning vil oppleve før eller siden. Sterk gjennom overgangsalderen er et inspirasjonsforedrag som ønsker å oppmuntre kvinner – og alle som bor eller jobber med en kvinne – til å lære mer om kvinnekroppen og hva du selv kan gjøre for å ha det så bra som mulig i en tøff tid i livet for mange.

 

Silje Torstensen (60 min)

Feminin kraft og mentale verktøy

Hvilke fordeler har kvinner som praktiserer yoga? Velkommen til en spennende introduksjon av psykologiske verktøy som tar utgangspunkt i fordelene du kan høste fra yogaens verden. Yoga kan gi deg en økt bevissthet mellom kropp og sinn, fremme fysisk bevegelse og dyrke aksept og takknemlighet rundt hvem du er. Bli kjent med smarte og enkle verktøy som du kan benytte for å bli en ekte power lady i eget liv!

 

Marleen Moll (60 min)

Trening og menstruasjonssyklus

Hvordan samarbeide med kroppen for best mulig treningseffekt!

Kvinner og menn er ulike, og opp igjennom historien har det vært lite fokus på forskjellene når det kommer til fysisk aktivitet. Det meste av kunnskapen har nemlig vært basert på menn! Men nyere forskning viser derimot at det er store forskjeller, og det skal vi se nærmere på i dette foredraget. Lær mer om hvordan din menstruasjonssyklus påvirker treningseffekt, yteevne og restitusjon, og lær mer om hvordan du kan samarbeide med kroppen din for best mulig treningseffekt!

Et foredrag som passer for deg som har en menstruasjonssyklus, eller vil lære mer om hvordan den og trening går sammen.

 

Mari Fevaag Heger fra Fertilitetsklinikken (60 min)

Trening og graviditet

Hvordan forholde seg til fysisk aktivitet når du prøver å bli gravid?

Veien til ønskebarnet kan noen ganger føre med seg mange spørsmål og følelsesmessige reaksjoner. Mari Fevaag Heger er fertilitetscoach i Medicus, og snakker daglig med par som prøver å bli gravide. Ett av temaene det snakkes om er fysisk aktivitet når du prøver å bli gravid. For hvordan du skal forholde deg til aktivitet når du prøver å bli gravid og går gjennom IVF-behandling?

 

Body&Mind

 

-alle timene varer i 60 min

 

Happy Morning Flow

-Silje Torstensen

Bli med på en nydelig og myk start på dagen hvor vi lar kroppen våkne og henter fram vår indre og feminin kraft.

 

Pilates

-Kristine Jensvold

Pilates er en treningsform som kombinerer bevegelse, pust og bevissthet. Et konsept utviklet av Joseph Pilates, hvor hele kroppen trenes og fokuset ligger på å styrke kroppens «senter» dvs. mage, bekken og rygg. Pilatestrening gir lange og fleksible muskler, bedre holdning og kroppsforståelse. Kvalitet og riktig teknikk i hver øvelse er viktigere enn kvantitet og mange repetisjoner.

 

Effort & Ease

-Monika Bjørn

Med klar og enkel pedagogikk vil Monika lede deg gjennom en yogatime som inneholder både dynamikk, stillhet, styrke og bevissthet. La deg inspirere av både kjente, men også nye tilnærminger på yogamatten. Klassen er åpen for alle nivåer. Velkommen.

 

YinYoga & Nidra

-Silje Torstensen

Yoga Nidra, også kjent som yogisk søvn, er en meditasjonsteknikk for å oppnå en dypere form for avspenning. Denne tilstanden mellom våkenhet og søvn kan bidra til å løse både fysiske og mentale spenninger.

Timen innledes av klassiske Yin posisjoner før Silje leder deg gjennom en guidet meditasjon.

 

Tilbake til hoveside