3T-Treningssenter » Mamma&Mini
Gå til innhold Gå til hovedmeny Gå til undermeny

Mamma&Mini

På 3T finner du timer som er tilpasset deg som er gravid, eller som ønsker å trene sammen med barnet ditt. Anbefalt alder er fra 6 uker og opp til barnet begynner å rulle/krype på gulvet.

 

Er du gravid?

Å være gravid er en helt spesiell tid i livet som byr på mange gleder, men som også kan by på en del utfordringer. Kroppen har godt av å trene, men det kan være behov for tilrettelagt trening som tar hensyn til kroppens forandringer. På 3T kan du delta på treninger spesielt tilpasset for deg som er gravid!

 

Treningsgruppe for gravide
Meld deg på en fast gruppe med trening en gang i uken, i 6 uker! Her får du en god treningsøkt med styrke og kondisjon, tilpasset ulike stadier i svangerskapet.

 

Les mer om treningsgruppe for gravide her

 

Vanntrening for gravide
En drop-in time for gravidtrening i basseng. Passer fint om du ønsker trening med lavere belastning for ledd, og anbefales dersom du har bekken- og ryggplager.

 

Yoga for gravide

En drop-in time der du kan trene yoga tilpasset svangerskapet, sammen med andre kommende mødre. Yoga er en fantastisk treningsform for gravide, helt fri for hopp og sprett og gir en god balanse mellom trening og avspenning.

 

Tabata for gravide

En drop-in time med styrke- og kondisjonsintervaller tilpasset deg som er gravid! Her får du en effektiv treningsøkt som får opp pulsen, med øvelser som passer godt for gravide.

 

Les mer om Mamma&Mini og timer for gravide her

 

 

 

Er du nybakt mamma?

Vi kan tilby en rekke gruppetimer for deg som er nybakt mamma. Her får du en kjempefin treningsøkt, og samtidig en koselig stund sammen med barnet ditt. På disse timene fokuseres det på opptrening etter svangerskap og fødsel, og vi bruker flere øvelser hvor du kan trene sammen med baby. Trening bør ikke settes i gang før det har gått 6 uker etter fødsel, og barna kan delta fra de er 6 uker gamle til de begynner å krype.

 

Mamma&Mini Step

En herlig time med både kondisjon og styrke! Vi jobber med kondisjonsintervaller på steppen, og kjører aktive pauser med styrketrening tilpasset en nybakt mamma. Timens intensitet kan enkelt tilpasses slik man ønsker, og timen har et enkelt koordinasjonsnivå.

 

Mamma&Mini Styrke

En styrketime tilpasset nybakte mødre! Her gjør vi styrkeøvelser både med og uten baby, og fokuserer spesielt på opptrening etter svangerskap og fødsel.

 

Mamma&Mini Tabata

Her jobber vi med styrke- og kondisjonsøvelser i intervaller på 20/10 sekunder. Effektivt og gøy, og timen kan enkelt tilpasses ønsket intensitetsnivå.

 

Mamma&Mini Yoga

En yogatime der mamma og baby gjør øvelser sammen. Vi fokuserer på opptrening av bekkenbunn, og vektlegger øvelser som er spesielt gode for kroppen etter svangerskap og fødsel. Krever ingen tidligere yogaerfaring.

 

 

Les mer om våre Mamma&Mini-timer her

 

 

Ønsker du et mer tilpasset treningsopplegg, anbefaler vi en skreddersydd treningsplan av personlig trener! Se oversikt over 3Ts personlige trenere her

 

 

 

3T-Klinikken

På 3T-Klinikken tilbyr vi gode behandlingsmetoder for deg som er gravid eller nybakt mamma. Vi anbefaler deg å ta kontakt med oss tidlig i svangerskapet slik at vi kan hjelpe deg med å forebygge plager som ofte oppstår. Opplever du allerede smerte i bekken eller rygg kan vi hjelpe deg med å redusere disse plagene. 3T-Klinikken er en tverrfaglig behandlingsklinikk som tilbyr fysioterapi, kiropraktikk og naprapati. 3T-Klinikkens behandlere er til stede for deg gjennom hele svangerskapet og i tiden etterpå!

 

Ved 3T-Klinikken får du undersøkelse og behandling av følgende svangerskapsrelaterte plager:

  • Bekkenleddsmerter og «bekkenlåsning»
  • Delte magemuskler
  • Bekkenbunnsproblematikk
  • Ryggsmerter
  • Nakke- og skuldersmerter
  • Hodepine
  • Hoftesmerter

Våre behandlere er i tillegg personlige trenere og har derfor særlig god kompetanse på trening under og etter svangerskapet.

 

 

Les mer om behandling i svangerskapet her

 

 

Du finner 3T-Klinikken på 3T-Rosten, 3T-Solsiden og 3T-Midtby’n.

 

3T-Klinikken tilbyr behandling/trening med fysioterapeut, også for deg som ikke er 3T-medlem!

 

Trenger du egentid på trening?

Å bli mamma vil for de fleste medføre mindre egentid. Du setter andre først, og det blir mindre tid til å være på seg selv. Men det er godt kjent at for å ta vare på andre, må man også ta godt vare på deg selv!

Egentid på trening gjør godt for både kropp og sinn. Med påfyll av energi får du overskudd til de viktige tingene i livet, og er bedre rustet til å takle hverdagens utfordringer og gleder.

 

Kanskje dette kan være noe for deg?

  • Stress ned og finn ro og balanse med  yoga. 3T tilbyr Trøndelags største utvalg av  yogatimer, som blant annet yogaflow, hotyoga, yin og ashtanga. Oversikt over yogatimer finner du her.
  • Vi tilbyr gratis barnepass mens du trener!  På barnepassen har barna adgang til lek og moro i trygge omgivelser mens mor og far trener. Vi tar i mot barn i fra seks uker og oppover. Puljene har varierende lengde, for aktuelle tidspunkt se på bookingsidene. Les mer om barnepass på 3T her.
  • Velg mellom over 1000 gruppetimer hver uke! På 3T finner du et stort utvalg av forskjellige gruppetimer, som f.eks. spinn, yoga, dans, step, styrke, aerobic og mye mer! Les mer her.

 

 

Del på