3T-Treningssenter » Styrke
Gå til innhold Gå til hovedmeny Gå til undermeny

Styrke

Her finner du rene styrketimer hvor du jobber med ytre belastning og/eller egen kroppsvekt. Finn fram en treningsmatte, eller noe annet behagelig å ligge på.

Core = styrketrening for mage/rygg

MRL = styrketrening for Mage, Rumpe og Lår.

 

Har du behov for treningsutstyr eller treningstøy til neste time finner du alt til hjemmetreningen hos 3tshop.no

 

 

En tidseffektiv og enkel core time på 30 min. Finn frem en matte eller noe behagelig å ligge på, samt ekstra vekt om du ønsker litt mer utfordring. Dette kan være en stor bok, flaske med vann eller en sekk fylt med utstyr.

Utstyr: Matte evt ytre belastning

Instruktør: Linn Opdøl

 

Styrkeøvelser for mage, rumpe og lår som løfter, strammer og former disse områdene. Øvelsene utføres med egen kroppsvekt.

Utstyr: Matte

Instruktør: Linn Opdøl

 

 

3T-Sterkere er styrketrening med vektstang og skiver. Belastningen er valgfri, men skal være såpass tung at man jobber på 8-12 repetisjoner x 3 runder. 30-45 sekunder pause mellom hvert set før du kjører på igjen. Øvelsene er sikre og effektive, og timen er lagt opp slik at flere muskelgrupper blir trent.

Utstyr: Vekt/vektstang og step

Instruktør: Johnny Løfald

 

En tidseffektiv og enkel Tabata Core på 20 min. Timen består av 4 runder hvor hver tabata har 2 forskjellige core-øvelser. 1 tabata = 20 sek arbeid, 10 sek pause x 8 (4 min). Denne timen passer perfekt som en avslutning etter annen trening, og kan fint kombineres med andre online-timer.

Utstyr: matte

Instruktør: Trude Størmer Vinje

 

Hiv deg med på 15 minutter med magetrening!

Denne økta kan også fungere fint som en «finisher» etter en annen økt om du har litt ekstra å gi!

Utstyr: Matte

Instruktør: Agnete Fjellheim Opland

 

Denne økta kan fungere som en selvstendig økt, eller som en «finisher» etter en annen økt om du har litt ekstra å gi! Med core-muskler mener vi altså de musklene som sitter i kroppens senter og ligger i det området som utgjør korsettet ditt. Core er kroppens kraftsenter og danner grunnlag for nesten alle bevegelser du gjør hver eneste dag.

Utstyr: Matte

Instruktør: Johnny Løfald

 

Sterk setemuskulatur vil kunne forebygge skader, virke prestasjonsfremmende og ikke minst gi rumpa et løft! Dette er en kort og effektiv styrkeøkt for lår- og setemuskulatur. Øvelsene gjøres i stasjoner, og målet med timen er å styrke, stramme og bli mer bevisst på setemuskulatur. Alle øvelsene kjøres med fokus på høy belastning og få repetisjoner.

Vi kjører 3 runder med 12 repetisjoner på hver øvelse.

Utstyr: Matte, strikk og en sekk du kan putte bøker e.l oppi.

Instruktør: Agnete Fjellheim Opland

 

Styrkeøvelser for mage, rumpe og lår som løfter, strammer og former disse områdene. Øvelsene utføres med egen kroppsvekt.

Utstyr: Matte og en stol

Instruktør: Trude S Vinje

 

Effektiv styrkeøkt som passer spesielt for deg som vil kombinere styrketrening med løping. Timen passer for alle nivåer.

Utstyr: Om du har strikk (miniband) og step kan du finne fram dette, men det er ikke nødvendig. Ha klar en håndduk eller et pledd som du kan bruke til en av øvelsene, og om du ønsker ekstra belastning kan du fylle en sekk med bøker eller vannflasker.

Instruktør: Agnete Fjellheim Opland

 

Styrkeøvelser for mage, rumpe og lår som løfter, strammer og former disse områdene.

Utstyr: Matte, skive og strikk.

Instruktør: Kristine Jensvold

 

Denne timen kombinerer styrketrening med øvelser for kjernemuskulatur. Det blir god variasjon mellom øvelser som er liggende og stående.

Utstyr: Matte eller noe behagelig å ligge på, strikk og skiver, men vil også vise alternativer for deg som ikke har utstyr.

Instruktør: Johnny Løfald

 

Styrkeøvelser for mage, rumpe og lår som løfter, strammer og former disse områdene. Øvelsene utføres med egen kroppsvekt, eller med ekstra ytre belastning.

Utstyr: Step, strikk og vektskive

Instruktør: Thale H Tremoen

 

En effektiv og god rumpe-/mage-time hvor du skal jobbe med intervaller på 1 min. Dette er en utstyrsfri time, men har du strikk eller annen belastning kan dette brukes underveis.

Utstyr: Ingen

Instruktør: Julie Maaø

 

Pilates er en treningsform som kombinerer bevegelse, pust og bevissthet. Et konsept utviklet av Joseph Pilates, hvor hele kroppen trenes og fokuset ligger på å styrke kroppens «senter» dvs. mage, bekken og rygg. Pilatestrening gir lange og fleksible muskler, bedre holdning og kroppsforståelse. Kvalitet og riktig teknikk i hver øvelse er viktigere enn kvantitet og mange repetisjoner.

Utstyr: Matte eller mykt underlag

Instruktør: Benedikte Skogseth

 

Sleng deg med på en god og annerledes core-time! Timen kan fint kjøres uten utstyr, men dagens time er krydret med litt ekstra utfordringer med strikk og ekstra vekt. Gjør klart noe behagelig og ligge på, så setter vi i gang med trening for kjernemuskulaturen!

Utstyr: Matte, strikk, vektskive/sekk, pute og liten ball

Instruktør: Trude S Vinje

 

Denne styrke-timen passer for dere som har noe treningsutstyr hjemme og ønsker en god økt for hele kroppen. Instruktør Tommy viser alternativ til øvelser både med manualer, stikk og kettlebells.

Utstyr: matte, kettlebells, manualer, strikk

Instruktør: Tommy Moen Tharaldsen

 

En effektiv og god rumpe-/mage-time! Gjerne gjør klar stol/sofa som du kan benytte underveis. Har du booty builder-strikk kan dette benyttes under timen, men er ikke nødvendig for å få ei god økt.

Utstyr: matte, stol, booty builder-strikk

Instruktør: Agnete Fjellheim Opland

 

Denne økten krever ingen utstyr, kun deg selv og din egen kroppsvekt! Rydd litt plass rundt deg, og finn frem en pute og matte/pledd om du ønsker å ligge på noe mykt. Gjør deg klar for å bli litt sterkere enn du var i går!

Utstyr: ingen

Instruktør: Tommy Moen Tharaldsen

 

Trude kjører en tidseffektiv og enkel core time på 30 min. Finn frem en matte eller noe behagelig å ligge på, samt ekstra vekt om du ønsker litt mer utfordring. Dette kan være en stor bok, flaske med vann eller en sekk fylt med utstyr.

Utstyr: vekter

Instruktør: Trude S Vinje